«عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی
سرخط خبرها

محمدحسین لطیفی: زمان ساخته شدن فیلم شهید بروجردی رسیده بود‌ + فیلم

  • کد خبر: ۱۸۰۵۳۹
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
محمدحسین لطیفی: زمان ساخته شدن فیلم شهید بروجردی رسیده بود‌ + فیلم
کارگردان فیلم سینمایی غریب گفت: باید تاریخ بگذرد تا متوجه شوید زمان ساخته شدن فیلم شهید بروجردی رسیده بود‌ و اگر من نمی‌ساختم فرد دیگری می‌ساخت. 

به گزارش شهرآرانیوز، فیلم سینمایی غریب به کارگردانی محمدحسین لطیفی و به نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا در سال ۱۴۰۱ ساخته شد. این فیلم در خصوص شهید محمد بروجردی بوده که نقش آن توسط بابک حمیدیان ایفا شده‌است. پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، حسام‌محمودی، مهران احمدی و فرهاد قائمیان از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

فیلم غریب نخستین‌بار در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و سپس در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اکران شد. سرمایه‌گذار این فیلم توسط سازمان هنری رسانه‌ای اوج انجام شده است.

محمدحسین لطیفی در گفتگو با شهرآرانیوز، در خصوص فیلم سینمایی غریب اظهار کرد: دوران دفاع مقدس شهید کم ندارد، اما چند پارامتر شهید بروجردی را برای من مجزا می‌کرد. یکی نام فیلم است؛ یعنی غربت شهید که به نوعی معلم شهدایی است که نام هر کدام را می‌توان بر ستاره‌ها نوشت و همه دست‌پرورده این شهید بودند.

وی افزود: همچنین غربت شهید در زمان خودش به دلیل نوع تفکر و مجموعه اتفاقاتی است که آن سال‌ها توسط تجزیه‌طلبان کمتر از دو ماه بعد از آغاز انقلاب شروع شد. اینکه شهید بروجردی توانست با نوع تفکر خود کردستان را به سمت دیگری ببرد برای من جذاب بود، به همین دلیل احساس کردم شاید این تنها شهیدی باشد که من بتوانم بسازم، شهدای دیگر را دیگران هم می‌توانند بسازند.

لطیفی بیان کرد: من احساس قرابت روحی و تفکری زیادی با شهید بر‌جردی داشتم. وقتی با تفکراتشان آشنا می‌شویم می‌بینیم بی‌دلیل به ایشان مسیح کردستان نمی‌گفتند. در فیلم نیز وقتی با غیض کشیده می‌خورد، آرام است، دست را می‌گیرد، ضربه نمی‌زند و انتقام نمی‌گیرد.  

این کارگردان سینما با بیان اینکه اگر در ساخت فیلم تنها بودم بسیار احساس خطر می‌کردم و شاید دست و پای من می‌لرزید، عنوان کرد: البته قبل از اینکه کار را شروع کنم دست و پای من لرزید؛ زیرا فیلم راجع به شخصیتی معاصر بود که ورثه دارد دوستان وی ورثه‌اش هستند، اما تنها نبودم و تجربه کار با حامد عنقا را داشتم. من به وی اعتماد کردم و حامد عنقا نیز در بخش کارگردانی اعتماد مطلق داشت.

وی بیان کرد: من با بسیاری از افرادی که دوستان شهید بروجردی بودند از جمله آقای آقامیری که از نزدیکان ایشان هستند، گفتگو کردم. دوستان تاکید زیادی بر این سیما و لبخند همیشگی ایشان در اوج خطرات و التهابات داشتند. بابک حمیدیان نیز تحقیق زیادی برای نقش داشت و بسیار زحمت کشید. تاحدودی توانستیم به آن شخصیت با بازی خوب بابک حمیدیان نزدیک شویم.

لطیفی ادامه داد: تنها یک چالش جدی وجود داشت و آن هم شخصیت منفی قصه شوان بود که در تاریخ سه نفر بودند، اما درام اجازه نمی‌داد من با سه نفر پیش بروم، بنابراین باید در یک نفر تجمیع می‌شد که این تنها چالش ما در ساخت این فیلم بود.  

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه من از جوانان بازخورد‌های زیادی گرفتم و جواب هم دادم، تصریح کرد: جوانی به من گفت که غریب فیلمی درست و به لحاظ تکنیکی کامل بود، اما من دوست نداشتم ببینم؛ زیرا اوج آن را ساخته است. من گفتم شما می‌گویید مجموعه اوج را قبول ندارید و برای خودتان محترم است، اما آیا فکر کردید امیرکبیر، قهرمان ملی داماد ناصرالدین شاه بود. باید تاریخ بگذرد تا متوجه شوید زمان ساخته شدن فیلم شهید بروجردی رسیده بود و اگر من نمی‌ساختم فرد دیگری می‌ساخت.  

وی اضافه کرد: من خوشحالم تلاش کردم تا شما نتوانید ایراد تکنیکی و سینمایی زیادی به فیلم بگیرید، ارتباط برقرار کنید و نگویید دروغ بود. بسیاری از جوانان نمی‌خواستند باور کنند. من ابعاد وجود شهید بروجردی را کم گفتم، اما برخی جوانان می‌گفتند اینگونه نبوده و ما قهرمان ساختیم. این برخورد‌های مخالف بود. من برخورد‌های موافقی نیز در سطح بالا داشتم. از همه آن جوانان ممنونم که فیلم را تماشا کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->